September you were great

Happy Saturday Peeps!

Höst är det nu och en sån där vanligt lördag. Eller ah för mig en ovanlig lördag för det är nu ANDRA helgen sen i Maj som jag är hemma. Bara att vara ledig, hemma i Stockholm i min lägenhet en helg är ovanligt för mig efter så lång tid på resande. Men måste erkänna att det är jävligt skönt! Här bor jag ju liksom, av en anledning.

Annars då, senaste 3 veckorna har jag gjort just det, anpassat mig till mitt nya liv och min vardag! Och det är för jävla kul. Att ha en vardag, när fan hade man det sist? 😀 Nytt jobb, måndag-fredag 9-17 varje vardag och vara ledig varenda helg! Det är så fascinerande för mig, har aldrig levt så. Hoppas den här fascinationen håller i sig och jag tycker det är lika kul och skönt om ett halvår 😀 Längtar än så länge inte alls tillbaka till mitt flaxande, ostabila, varierande liv. Men är rätt säker på att jag snart kommer sakna lite av den spänningen 😉 men inte än så länge!

Är sjukt pepp på mitt nya jobb, har varit där i lite över 2 veckor och det är så kul och inspirerande! Känner att det är SJUKT mycket att lära för någon helt rookie, och jag har mycket kvar, men bara på två veckor har det hänt mycket. Det är en underbar känsla att känna att man utvecklas och får massa “AHA-moment” lite då och då när man faktiskt fattar VAD man håller på med och VARFÖR, haha. Nä så fokus på jobbet främst, och lära mig så mycket som möjligt bara. Är alltså Digital Marknadsförare, min nya titel. Mycket spännande 🙂

Utöver det (som i princip är det som jag fokuserat stenhårt på nu!) har jag myst massa i stan med alla vänner & familj som man har här som man inte sett på några månader, vilat upp mig från operationen (tror den gick bra!), var en helg på åland för att hänga lite med mina gamla kollegor, och förra helgen hade jag finbesök från Åland hela helgen. Så då turistade vi lite i stan och bara myste runt. Älskar att det känns som jag upptäcker en ny stad när jag inte varit här på så länge 😀

Idag har jag klippt & färgat håret (thank god!), äntligen ljusat upp det lite och gjort det kallare, supernöjd! Nu ska jag laga nån middag (Har hört att det är sånt man gör som vardagsmänniska? ;)) och sen get ready for the night! Ska hänga med min vän/släkting Timmo och göra Stockholm osäkert! See ya later.

Bjussar på lite bilder från senaste tiden;

20161001_164258

Turistande i Stockholm förra helgen ❤

20160925_151723

Underbart skön helg på Åland med familj & ex-kollegor. Här världens bästa plats, Nåtö.

20160904_222850

Min avtackning från mina UNDERBARA kollegor resulterade i en del presenter. Här är några av dom. 🙂

20160902_144956

Min närmsta kollega på båten som jag nästan dagligen jobbade med, min livsmentor och en av mina bästa vänner. Love and miss ya ❤

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a comment