Anno 2018

Beskriv året med tre ord.
Familjeliv. Turbulent. Växande.

 

Vilka ser du som de största händelserna under året?
Jag köpte hus med min pojkvän. Vi förlovade oss. Jag flyttade “på riktigt” till Åland.

 

Har du blivit bättre på något?
Massor! Att ta hand om barn, och allt vad det innebar att uppfostra tre små. Jobbmässigt började jag jobba i kallskänken och lärde mig ett och annat där.  Att ett vuxet förhållande är så mycket mer än bara passionerad kärlek.

 

Gjorde du något du aldrig gjort förut?
ALLT som hör familjeliv och barn till, både roliga och jobbiga grejer 🙂 

 

Vad var extra dåligt med året?
All stress med jobbiga ex samt att jag fick problem med min sköldkörtel vilket har påverkat mig väldigt mycket.

 

Vad var extra bra?
Att jag och min älskling fått vara med om så mycket, både högt och lågt. Vi har verkligen under kort tid kommit varandra så extremt nära. Sen självklart min fina Cornelias bröllop 🙂 OCH att äntligen få uppleva Kalifornien + Nevada, som jag drömt om det!

 

Vad lyssnade du på?
Det har verkligen inte varit ett musikår för mig. Väldigt mycket country p.g.a. min fästman. Sedan gjorde jag och min kära kollega Filip en fet blandlista som vi kört på jobbet på repeat ett antal månader i rad i köket…

 

Vad skrattade du åt?
Jag kommer inte på något speciellt nu såhär vilket betyder att jag kanske har skrattat för litet och tagit livet lite för seriöst detta år 😉 Annat än min konstiga men underbara älskling då, han kan vara en konstig jävel ❤

 

Vad grät du till?
Jag grät till allt ett tag p.g.a. min medicin som fuckade up hela mig. Hoppas INNERLIGT på ett bättre stabilt år gällande mina värden! Sen hugger det alltid hårt i hjärtat när jag tänker på min bästa vän och hur hennes liv varit svårt och hur jag inte kunnat vara där för henne på samma sätt som jag önskat ❤

 

Lärde du känna några nya människor?
Inte särskilt många, jag gjorde ju en liten comeback till båtlivet så självklart fanns det alltid en hel del nya människor där, men mest återförenats med mina gamla vänner. Alldeles för lite nytt folk för min smak i år! 🙂 Älskar att träffa nya människor.

 

Och så slutligen; dina planer inför 2019?

Min högsta ÖNSKAN är att jag ska få må bättre än jag gjort i år fysiskt, så jag faktiskt orkar göra allt jag vill. Senaste halvåret har jag till stor del varit så energilös så har mest varit tacksam för att allt rullat på som vanligt. Mina planer däremot;

  • Att jag ska hitta det där jobbet jag letat efter sen jag flyttade till ön.
  • Att jag och min familj fortsätter må bra och är lyckliga trots att vi är på väg in i en kamp som kan bli jobbigt för alla inblandade.
  • Att jag lyckas blanda mitt egna liv med barnens, få tid för mina intressen och därmed trivas med vardagen bättre.
  • Ta mig tid att träffa mina gamla vänner och även gärna nya här på ön! Saknar så att ha några nära som man kan träffa spontant vilken dag som helst i veckan.
  • Fortsätta ha tid för resande, det gör mig lycklig 🙂
  • Träna bättre, älskar att träna!
  • Ha ett stabilt och roligare år, göra mer roliga saker!
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a comment