First part of 2015!

IMG_7153

One of the few times of relaxation this spring, Malta in May

Hej & Glad Sommar! 🙂

Bara ett halvår sen sist, men tur att man alltid kan komma tillbaka och skriva av sig här. SKA bli bättre, har insett hur ofta jag läser mina gamla inlägg för att minnas tillbaka så lär ju blogga mer för min egen skull, så kul att ha!

Jaha, då var våren över, Juni blev precis JULI, helt galet! Mitt i sommaren är vi alltså och livet står öppet framför en med ovisshet, äventyr och alla möjligheter i världen. Denna vår har som jag hade trott varit intensiv, med extremt mycket fokus på jobb. Jag var ju på min spännande och extremt lärorika praktik, Starcom. Där lärde jag mig hur man som medieplanerare har kontakt med kunder, lägger upp medieplaner, gör research, hjälper till med vissa visuella saker, sammanställer information, klipper film, arbetar med google och främst organiskt sök; hur man bäst marknadsför sig som företag! Oerhört kul, kommer definitivt ta med denna vår i mitt framtida yrkesliv, oavsett vad det blir, just nu känner jag mig för att vara lite mer kreativ och leva lite (speciellt nu i sommar!).

Varannan helg hängde jag och jobbade på båten (och allt som hör därtill) så jag var lagom trött när jag fick två dagar helg varannan helg, och jobbade mer än heltid resten av tiden. Tyckte praktiken var MYCKET roligare än att plugga, men fortfarande ett heltidsjobb så man hade inte mycket fritid. Eller correction; var så död på vardagskvällarna så orkade inte. Nä, riktigt så illa var det inte men det var en omställning att ha ett “normalt” jobb. Vet fortfarande inte om det är nåt för mig, att jobba mån-fre. Vi får se 🙂 Tränade iaf med Madde (oj, kanske bör gå och simma när man har simkort fortfarande?), hade mysiga middagar, hängde lite (för lite dock!) på åland, festade i sthlm med mina vänner, dejtade lite..ja, vad gjorde man mer? Februari-Maj gick ju så snabbt. Helgerna var alltid något med någon som firade något och resten var mest jobb. Birka var kul som vanligt. Det rullade på så sjukt intensivt så kan knappt minnas vad man gjort. Fyllde 25 samma dag som praktiken började och hade en liten fest hos mig då, sjukt bra!

Dan efter praktiken slutade var jag såå sönderarbetad och drog iväg till Malta i fem dagar. Därav bilden uppe. Typ första gången på hela våren jag tog det lugnt och det var så skönt, precis i grevens tid, exakt var jag behövde för att orka ta tag i slutspurten i skolan och tagga till inför sommaren. Skrev sista uppsatsen, var EN dag i skolan och redovisade, tog examen, kramade om alla kursare och lärare, sen bah “Jaha examen klar då?!” helt sjukt. 3 juni var detta! måste fortfarande ansöka om officiellt examensbevis dock men det är bara en formalitet. 🙂 Så ja, firade det på trädgårn och sådär. Sorgligt men så jävla skönt! Var dock surrealistiskt att prata med läraren om vad man var värd att ta betalt om man jobbade åt någon nu som högutbildad. Oh well, efter den dan ville jag bara ha en schysst KUL jävla sommar och leva, ta det chill och inte bara tänka på framtiden och vad man ska göra. Är fortfarande i den fasen, och det förtjänar jag fan! Fick deltidstjänst hos systerbolaget till Starcom; Zenith, så startade eget så jag kan fakturera åt dom! Lite extra tid på sånt med att öppna konto, starta eget, ha koll på fakturor osv men känns soft. Är sjukt skönt att jobba med det hemifrån nu, samtidigt som jag nu jobbar heltid på Birka igen, alltså varannan vecka. Så blir en del jobb när jag kommer hem rån båten, blir inte så mycket jobb gjort på sjön med företaget, finns för mycket distraktioner där :p

Efter examen hade jag och min bästis vår omtalade 50 årsfest i en lokal i Nacka, fet musikutrustning, fin sommarkväll med fina vänner och en awesome night! Detta var ju nyss, har inte ens packat upp presenterna som sötisarna kom med, trots att jag firade mig smått i vintras! 🙂 Samma vecka såg jag också Manson på Grönan, såå fett och så tungt, kommer alltid vara min baby! Ja, detta var ju i Juni och därför är det färskt i minnet, och först i juni efter skolan och praktiken som jag “hunnit” leva lite också 😛 Nu kan jag jobba på båten när jag är där, jobba när jag har tid med företaget, och leva där i mellan. Intensivt men ändå flexibelt och kul!

Men, nog om jobb, ok!! Firade en extremt kort ledighet förra helgen på Åland med midsommarfirande inklusive stångresning och årliga festen med kusinen och hans gäng. Sjukt bra ordnat, FETT dansgolv osv. Dan efter var det släktgalej i viken följt av häng bredvid en badtunna med gamla vänner, sedan ut full som en kastrull och krama om alla gamla godingar man inte sett på typ ett halvår, sjukt fin kväll! Reunion liksom. Nu vill jag bara dit igen! Sen vare Birka och kom hem igår kväll.

Utöver det, har det hänt en hel del på det personliga planet. Träffat en kille under en lång tid som jag bara haft så kul med, men som det tillslut blev för starka känslor för, och vi visste båda att det skulle sluta och att vi inte kommer ses nu på så länge, men vi hade ett fint avsked och det är sånt jag gillar. Har man ett fint avslut så minns man det och kan gå vidare, man har sagt och gjort det man kan liksom. Det är kanske så man ska göra med alla sina crusher och lovers, bara säga hejdå och inte ses igen, är det lättare att gå vidare då? Kan va. Jag har varit dålig på sånt i livet tidigare.

Nu ska jag njuta av sommaren, livet, alla fester, alla Birka-turer (som dock kommer bli betydligt lugnare, vilket kanske är bra), alla spännande saker och personer som dyker upp under sommaren och ha kul när jag inte jobbar 🙂 Juni har redan levererat mycket bra! Kan bara bli bättre liksom. SÅ tänker jag i sommar, när hösten kommer får vi se om jag orkar/får/vill vara kvar på Birka, eventuellt blir jag det samtidigt som mitt företag, och ser om jag kan utveckla företaget och kanske satsa mer. Eventuellt söker jag nya jobb inom mitt yrkesområde, men innan dess, skulle jag vilja klura ut vad jag faktisk är mest intresserad av 🙂 Trodde jag skulle veta det efter tre år i plugget men inte riktigt. Har mina små idéer och tankar, men vill inte stressa in i ett halvkul jobb bara för att. Jag har inte bråttom någonstans, så vi får helt enkelt se vad jag känner när hösten faller på. Jag gillar att det känns lite ovisst. Jag har ju ändå det viktigaste jag behöver i mitt liv; familj, vänner och underbara relationer, resten kommer ju alltid och går.

Denna update får räcka för första halvan av 2015. Har varit tungt och tufft och lärorikt och man har uppnått mycket, nu gäller det att uppnå lite livskvalitet!

Peace out!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a comment